Counting Stars


Disclaimer
Assalamualaikum


Hai! This is izz's territory. Thanks for visiting here. Have a nice day people ;)

Notes
Reminder muehehe~~

  • I hate liars
  • Universal listener to some extend
  • The only daughter of da family

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    “You've gotta dance like there's nobody watching, Love like you'll never be hurt, Sing like there's nobody listening, And live like it's heaven on earth.”
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Sweetheart
    Some memories never fade

  • Mental ku di dera sepanjang kelas biologi..
    Thursday, January 28, 2010 | 4 Comments



    emm, aku sbenarnya sangat tertekan hari ni sebab kepala aku sangat sakit semasa belajar dalam kelas bio..
    mata aku dah berair sebab aku mengantuk sangat...
    cikgu pulak suara mendatar dan slow je...
    dah pakai mic pun xdengar jugak...
    makmal pulak dah tertutup dengan langsir hitam...
    dah macam ambik pelajaran posyen snape dalam movie harry potter..
    gelap sungguh makmal bio..membuatkan kami mengantuk..

    mengapa masa selama 1 jam 20 minit tu begitu lama..
    menyebabkan batin ku terseksa...

    dahla kedudukan aku strategik giler depan cikgu...
    buatnya aku terlelap masa tu dan dia perasan...
    mati aku kena gelak dengan kawan2 aku...
    aku xnak jadi pelajar yg tidur dalam kelas...
    tolonglah....

    the worst is kerja cikgu tu aku xpernah hantar...

    aish...mengapa aku jadi macam ni...
    makin aku berazam nak study makin kuat gangguan syaitan tu...
    bolehke aku menjadi seorang doktor???
    entahlah...aku kadangkala xyakin dengan pilihan aku..
    umi aku xbagi aku ambik aliran lain..
    dia nak aku jadi doktor sebab..
    dia kata aku ada otak...gunakan sebaik-baiknya..

    agama tadi aku belajar tajuk:
    hidup di dunia hanya sebuah persinggahan sahaja

    ustazah ada cakap di dunia kita mesti berusaha sungguh2 dan cari bekalan sementara masih hidup..xkisahla dari segi apa pun sama ada akademik mahupun sosial dan yg paling penting ialah ibadah...ibadah amat penting untuk dunia lebih2 lagi di akhirat nanti...
    jadi tunaikan tanggungjawab dengan rela dan gembira supaya mendapat halawatul iman(kemanisan iman).. jangan dah tua2 kerepot baru nak tutup aurat, baru nak belajar mengaji, baru nak ganti solat dan bila nyawa dah nak terlerai dari badan baru nak bertaubat...

    fikir2 kan dan tepuk dada tanya iman..adakah kita sebagai hambaNya sudah bersedia dengan bekalan secukupnya dan mempunyai iman yg mantap?

    sesungguhnya Allah s.w.t itu Maha Pengasih Maha penyayang..
    bertaubat sebelum terlambat...
    aku akan cuba menunaikan tanggungjawab aku sebagai seorang muslim dan berusaha untuk mencapai cita2 aku...semoga aku memperoleh kejayaan...amin..semoga Tuhan mengabulkan permintaan hambaNya yg hina ini..

    Labels:

    Blogger norain ishak said...

    masuk kelas bio memang mengantuk..
    kalo tak minat lagi ngantukk..
    jadi,
    bagus,sebab ko ade niat utk taknak tido..
    tips taknak tido:
    -amik la ape2 ketas,
    conteng ape yg cikgu ko tgh cakap..
    sedikit sebnyak takde la boring sgt drpd asyik mendengar..

     
    Blogger aku junsu said...

    norain: huhu bagus jugak tu...makan chewing gum pun boley gak kan.. jgan makan nasi lemak sudah.. macam tahun lepas ada budak kelas laen makan nasi lemak dalam kelas fizik..dasyat gile..

     
    Blogger myn said...

    nisa, bdk mner yg mkn nasi lemak tu?
    klas ckgu abu K ker?
    haha
    cikgu bio aku suara lntng tp aku still ngantuk gak..
    tu pslah die asyik aim aku ngan zaty jer..isk..isk

     
    Blogger aku junsu said...

    myn:kelas mardziah..budak asrama..identiti dirahsiakan utk mnjaga sensitiviti awam..

     

    Post a Comment


        Kisah Lalu