Counting Stars


Disclaimer
Assalamualaikum


Hai! This is izz's territory. Thanks for visiting here. Have a nice day people ;)

Notes
Reminder muehehe~~

  • I hate liars
  • Universal listener to some extend
  • The only daughter of da family

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    “You've gotta dance like there's nobody watching, Love like you'll never be hurt, Sing like there's nobody listening, And live like it's heaven on earth.”
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Sweetheart
    Some memories never fade

  • Versus Versi Aku
    Sunday, October 17, 2010 | 5 Comments



    one of my fav novel is Versus by Hlovate merangkap penulis fav aku..okey aku admit aku terkesan dgn kisah AO dan Minn Edina dlm cerita tu...ada la dekat berpuluh kali dah katam novel tu..aku percaya semua org pun akan sampai di satu turning point di mana korg nak berubah..dan aku percaya semua org ada cerita masing2...

    bila aku baca ayat ni,
    "Bukan mudah untuk berubah,dari tanpa arah ke sejadah...dari tepi jalanan ke sujud menghadap Allah."
    serius aku terasa...by all the senses and meanings of the words...

    lepas baca novel ni for the first time aku termenung kejap...ada satu soalan yg menerjah,mengasak, menghentam otak aku, "Izz Junsu, kau dah cukup baik ke???"..dan soalan tu umpama domino effect yg menjurus ke soalan2 lain...kau anak yg solehah ke??kau pelajar yg baik ke? kau tunaikan segala perintah Allah s.w.t atau tak?..amalan kau dah cukup untuk menghadap Allah ke? kalau kau mati..mana tempat kau??....

    novel ni..teach me a lot...dan apa agaknya yg aku dah versus terhadap diri aku sendiri??

    1. aku dulu budak street...suka lepak sambil study...then, lepas aku fikir balik..xproper kalau gegurl lepak kat street even blaja pun..dan aku terpaksa bayar dgn tinggalkan clan..

    2. dulu pakai tudung tp masih pakai tshirt short sleeve jugak...bila fikir...xguna pakai tudung mcm tu..then aku change..

    3. dulu aku sorg yg berlagak...bila dah sek menengah aku sedar berlagak tu xbaik..

    4. solat tinggal - tinggal je..bila nak buat..xnak tinggal..then adik aku drag balik pada jln yg benar..

    5. kalau dulu lepak kat sek,library,kfc dgn kwn lelaki biasa je..skrg ni aku alergik kalau laki dkt dgn aku..do what u want as long as kau berada dlm jarak 15cm radius dr aku..

    6. fangirling..best gile tau tak??tipu kalau aku ckp xbest...super junior..mcr..part ni yg susah nak berubah kot..but aku still berusaha ni...doakan aku okey...rasanye boleh sangat ni...dah masuk fasa cemerlang ni..

    byk lagi yg aku dah berjaya dan tak dlm versus terhdp diri sendiri...

    bukan aku nak ckp aku dah cukup baik bila aku tulis benda2 ni..cuma aku hrp ada yg terdetik nak berubah jugak..xkisahla korg nak panggil aku kuno,poyo ke ape..aku dulu budak jahil..serius aku jahil..dan aku nak berubah...masih dlm proses berubah...aku xcukup baik lagi..belum cukup baik lagi..belum..serius belum..

    but believe me, bak kata Hlovate, it will cost you hell to change as a manner of speaking..sakit..memg sakit..tp yg sakit tu kdg2 terbaik untuk kita...the hardest battle is when u are against urself..

    cubalah untuk berubah menjadi lebih baik..dan ingatlah, "you'll never reach perfection because there is always room for improvement yet, along the way to perfection you'll learn to get better"

    Manusia bernama Izz Junsu masih dalam proses versus..ya versus terhadap diri sendiri...nak lawan benda yg dah jadi darah daging kita memg susah...setiap hari u feel the pain..pain yg xtertahan kadang2..perasaan tu macam ditoreh-toreh...air mata jgn ckp..dah bertong-tong tumpah..even sampai sekrg..di saat aku menulis aku terasa kesakitan tu...versus ey versus..sakit..sakit..betul sakit...

    aku xsempurna...aku xcukup baik..aku boleh berubah..tapi aku perlukan masa...doakan aku..pray the best for me...aku xkisah kalau hilang kawan,hilang harta dlm proses versus ni...aku dah sedia.aku cuma nak kan keredaan Allah...doakan aku..doakan aku..doakan aku berjaya...

    lastly..ingin sekali lagi aku memetik kata2 the wonderful Hlovate,

    buat awak yg mahu berubah,
    berubahlah walaupun payah..
    berubahlah ke arah hidup lebih indah,
    hidup dan masa muda cuma sekali cuma..
    sanggu sia-siakan tanpa reda Nya??

    May Allah bless us~Insyaallah..

    p/s: beli la novel ni..best..lagi satu aku suka rooftop rant..fav aku ever..novel hlovate xrugi buat koleksi tau..serius..xbyk pun..baru 5 novel full dan dua. novel bersama..

    Labels:

    Blogger faeznaem said...

    hey hey..
    gi studi.. nak spm.. hehe..

     
    Blogger aku zaty said...

    my 'VERSUS' masih chantek dalam plastic.. hahah.. tade mase lagi mau bace.. -______________-"

     
    Blogger Nur Athirah said...

    Kak , (err,ape2 je lahh!) novel 5tahun 5bulan pun best jgk .

     
    Blogger ~SukEMakAn~ said...

    wow!
    gudluck adek
    akak pon dalam proses berubah jugak
    semoga kita bejaya!
    =)

     
    Blogger izz junsu said...

    bro faez: haha..okey^^

    zaty: it's worth to wait baby~

    athirah: yup! akak(hehe whatever)suka jugak 5tahun 5bulan..along sarkastik..hehe

    sis: hehe good luck to you too^^

     

    Post a Comment


        Kisah Lalu